polityka prywatności

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

w Kancelarii Prawnej Kubiak i Wspólnicy Spółka Komandytowa

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danychosobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/56/WE (dalej jako:„RODO”) stosowanego od 25 maja 2018 roku informujemy Państwa o sposobie i celu, w jakim przetwarzamyPaństwa dane osobowe (dalej jako „dane”), a także o przysługujących Państwu prawach związanych z ochroną danych.

1. Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych i z kim można się skontaktować

Administratorem Państwa danych jest Kancelaria Prawna Kubiak i Wspólnicy Spółka Komandytowa, z którym można się skontaktować pisemnie, kierując korespondencję na adres: 61-715 Poznań, ul. Kościuszki 82/6 lub mailowo na adres: biuro@bartoszkubiak.pl

2. Dlaczego, po co i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Państwa dane?

  1. Dane są przetwarzane w celu realizacji czynności, zawarcia lub wykonania umowy, w związku z którymi zostały przekazane do Administratora (m.in. realizacji umowy, rozliczeń, komuniDane są przetwarzane w celu realizacji czynności, zawarcia lub wykonania umowy, w związku z którymi zostały przekazane do Administratora (m.in. realizacji umowy, rozliczeń, komunikacji związanej ze świadczeniem usług, komunikacji za pośrednictwem formularza kontaktowego), jak również wypełnieniem przez Administratora obowiązków administracyjnych i publicznoprawnych. Podstawą przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO).
  2. Podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora, polegający na zabezpieczeniu informacji o współpracy w celu obsługi ewentualnych roszczeń.
  3. Przetwarzamy dane na podstawie Państwa zgody pisemnej lub ustnej (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), udzielonej w określonych celach (np. marketingowym).
  4. Udzielone dotychczas zgody na przetwarzanie danych osobowych pozostają w mocy.

3. Skąd pozyskujemy Państwa dane i jakie są ich kategorie?

  1. Większość przetwarzanych przez Administratora danych pochodzi bezpośrednio od zainteresowanego podmiotu (np. klienta, pracownika),
  2. Dane przedsiębiorców są również pozyskiwane ze źródeł publicznych, tj. z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej czy podobnych źródeł zlokalizowanych w innych krajach oraz od podmiotów prywatnych specjalizujących się w zbieraniu i udostępnianiu informacji o przedsiębiorcach,
  3. W przypadku danych osób reprezentujących przedsiębiorców lub też działających w inny sposób na ich rzecz, dane są pozyskiwane w wyżej wymieniony sposób, jak i od samych przedsiębiorców.

4. Komu możemy przekazywać dane?

  1. Dane mogą być udostępniane innym odbiorcom w celu wykonania umowy z Państwem, w celu wykonania ciążącego na Administratorze obowiązku prawnego lub dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora.
  2. Odbiorcami mogą być upoważnieni pracownicy Administratora oraz inne osoby działające z jego upoważnienia. Dane są przekazywane podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami oraz pod warunkiem zachowania tajemnicy zawodowej.

5. Czy Państwa dane zostaną przekazane do państwa trzeciego (poza Unię Europejską)?

Dane mogą zostać przekazane do odbiorców w krajach spoza Unii Europejskiej, jeżeli jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej pomiędzy Państwem a Administratorem lub do podjęcia działań przed zawarciem takiej umowy w celu jej zawarcia, a także w ramach korzystania przez Administratora z infrastruktury informatycznej (chmura, poczta elektroniczna).

6. Jak długo będą przetwarzane (przechowywane) Państwa dane?

Państwa dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt. 2, tj.:

  1. W zakresie realizacji zawartej umowy – do czasu zakończenia jej realizacji, dodatkowo po rozwiązaniu umowy, dane będą przechowywane ze względu na obowiązki wynikające z regulacji księgowych i podatkowych, przez czas ich trwania, oraz ze względów bezpieczeństwa prawnego, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń,
  2. W zakresie wypełniania zobowiązań prawnych ciążących na Administratorze w związku z prowadzeniem działalności i realizacją zawartych umów – do czasu wypełnienia tych obowiązków,
  3. W zakresie przetwarzania realizowanego wyłącznie w oparciu o zgodę – do czasu niezwłocznego usunięcia danych, realizowanego w oparciu o zgłoszone przez Państwa żądanie,
  4. Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania danych.

7. Jakie prawa przysługują Państwu, aby dane były odpowiednio chronione?

Mają Państwo prawo:

  1. Żądać dostępu do swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia,
  2. Wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych w zakresie, jakiego dotyczy ta zgoda, z tym zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed ich wycofaniem,
  3. Wnieść skargę do organu nadzorczego, którym w Rzeczpospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy, w tym RODO,
  4. Wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy Administrator przetwarza dane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (art. 21 ust. 1 RODO),
  5. Wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach związanych z marketingiem bezpośrednim, w tym wobec profilowania w celach marketingowych, w zakresie w jakim przetwarzanie danych jest związane z marketingiem bezpośrednim.